خبر
دکتر یوسفیان: امروز مسئله محیط زیست یکی از مهمترین دغدغه های جوامع بشری است

دکتر یوسفیان:

امروز مسئله محیط زیست یکی از مهمترین دغدغه های جوامع بشری است

 

به گزارش نارستان،  دکتر یوسفیان شهردار ساوه در آیین اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت کشور، در محل بوستان فدک، گفت: مسئله محیط زیست و زیست بوم در شرایط کنونی به یکی از اصلی‌ترین دغدغه های جوامع بشری تبدیل شده، بطوریکه لزوم حفظ و جلوگیری از تبعات تخریب آن، از اولویت‌هاست.

وی ادامه داد: امروزه بحران های زیست محیطی مانند گرم شدن دمای زمین، کاهش منابع آبی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار به حدی افزایش یافته که زندگی انسان و دیگر موجودات زنده را به خطر انداخته اند.

وی تصریح کرد: همواره مسائل زیست محیطی در آیات و روایات نیز مورد اهمیت بوده و همیشه بر حفظ و حراست از آن سفارش شده است و همانطور که در اصل پنجاهم قانون اساسی اشاره می‌شود، منابع زیست محیطی در زندگی امروزه شهروندان اهمیت زیادی دارد.

 دکتر یوسفیان در خصوص اهمیت مطالعات زیست محیطی و ارزیابی پروژه های عمرانی اظهار داشت: پیوست های زیست محیطی پروژه های عمرانی بسیار مهم است و تأثیر آن در نسل های آینده قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: توسعه پایدار و متوازن از اولویت‌های اساسی حفاظت از محیط زیست است و از این رو با آموزش و جلب مشارکت عمومی، تشکیل نهادهای غیردولتی و مردمی، سیاستگذاری‌های مناسب و ایجاد برنامه‌های بلندمدت در سازمان‌های مختلف، می‌توان به داشتن محیط زیستی سالم کمک کرد.

شهردار ساوه با تأکید بر اولویت مطالبات شهروندان، یادآور شد: مسائل زیست محیطی و رفع آلودگی هوا از مهمترین خواسته های شهروندان ساوجی است.

به گفته وی، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور یک اقدام مثبت در جهت حفاظت از محیط زیست می باشد و قرار است طی مدت ۴ سال یک میلیارد درخت یعنی سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته شود.

وی اظهار داشت: در این طرح سهم استان مرکزی ظرف چهار سال ۱۶ میلیون اصله درخت و سهم امسال ۴ میلیون اصله است.

طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور،  با حضور دکتر یوسفیان شهردار، علی بسطام ریاست شوری اسلامی شهر، رضا عظیمی معاون آبخیزداری اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، گراوند رئیس منابع طبیعی شهرستان، گروه حافظان محیط زیست، دانش آموزان، اقشار مختلف مردمی، مدیران شهری و دیگر مسئولان شهرستان با تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه در محل بوستان فدک برگزار شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0