سطح توسعه شهر ساوه سه هزار و 700 هكتار است
شهردار ساوه گفت: سطح توسعه شهر ساوه طبق نقشه‌های طرح تفصیلی سه هزار و ۷۰۰ هکتار است
شهردار:
سطح توسعه شهر ساوه طبق نقشه‌های طرح تفصیلی سه هزار و ۷۰۰ هکتار است

ساوه - ایرنا - شهردار ساوه گفت: سطح توسعه شهر ساوه بر اساس نقشه‌های طرح تفصیلی سه هزار و ۷۰۰ هکتار است و این شهر تا رسیدن به چشم انداز توسعه متوازن فاصله بسیاری دارد.
به گزارش ایرنا، «امیررضا یوسفیان» شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: توسعه متعادل و متوازن شهر ساوه مدنظر مدیریت شهری است.
وی افزود: یکی از مشکلات موجود این است که شهر ساوه حریم ندارد و لازم است برای بلندمدت مثلا دوره‌های ۱۰ تا ۳۰ ساله نقشه لازم تهیه شود تا براساس آن برنامه ریزی شود و این اقدام یکی از خدمات ماندگار به ساوجی‌ها است.
شهردار ساوه گفت: قبل از حضور در ساوه بازدیدهایی برای بررسی وضعیت کلی شهر انجام شد و از جمله موارد برجسته بیش از ۲۰ کانون ثقل جمعیتی یا منطقه حاشیه نشین بود.
یوسفیان افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز و خلاف قانون برای ساکنان مناطق حاشیه نشین خطرآفرین است.
به گفته شهردار ساوه، خطوط اتوبوسرانی ساوه باید به ۲ برابر تعداد موجود یعنی به ۱۰۰ دستگاه افزایش یابد تا مدت زمان سفر شهروندان بخصوص برای نقاط حاشیه‌ای کاهش یابد.
وی اظهار داشت: در مورد جمع آوری پسماند و زباله‌های شهری نیز دپوی زباله و نخاله در معابر مشاهده شد و برداشتن سطل‌های زباله بدون ارائه راهکار جایگزین، افزایش جمعیت جوندگان، گربه ها و پشه های خاکی را تشدید می‌کند.
وی ادامه داد: جانمایی سطل‌های زباله در دستور کار قرار گرفت و به عنوان مثال در خیابان کارگر، تاکنون ۳۵ مورد سطل مستقر شد و لازم است موضوع زباله گردها و شیرابه سطل‌های زباله هم مدیریت شود.
یوسفیان گفت: برخی موارد اورژانسی شهر ساوه از جمله جمعیت کارگری، حاشیه نشینی و سایر مشکلات به وزیر کشور را منتقل شده و منتظر اقدامات زیرساختی هستیم.
وی در مورد تعامل با رسانه‌ها نیز، گفت: انتظار داریم رسانه‌ها مساعدت کنند که مسایل حاشیه‌ای پررنگ تر از متن نشود.
وی تاکید کرد: لازم است میان شهرداری و رسانه‌ها یک فضای کاری تعاملی و ۲ طرفه برقرار شود تا شاهد شرایطی ایمن و توام با آرامش و در نتیجه ارتقای سطح خدمات باشیم.
شهردار ساوه گفت: معتقدم تعامل با رسانه‌ها بسیار مهم است و از توان و فرصت‌هایی که خبرنگاران ایجاد می‌کنند نهایت استفاده را خواهم کرد.
وی گفت: مردم سهامداران اصلی شهر هستند و اصحاب رسانه به‌ عنوان نمایندگان آنها می‌توانند نظر و دیدگاه‌های عمومی را بازتاب دهند.
یوسفیان اظهار داشت: در فضای عدم فروش نفت و تحریم، شهرداری‌هایی که به سمت بودجه تعهدی رفتند، موفق تر بودند و تلاش می‌شود برای توسعه شهر نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام گردد.
شهر ساوه دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و ۲ منطقه شهرداری است.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0