پیگرد قانونی در انتظار عوامل خودزنی در جریان جلوگیری از تخلفات ساختمانی در ساوه
براساس قانون یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری، نظارت بر ساخت ‌و سازها در شهر و جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز است. در مورخ 20 آبان ماه سال جاری انجام این وظیفه قانونی از سوی نیروهای اجرائیات شهرداری جهت جلوگیری از یک مورد تخلف ساختمانی در خیابان وحدت (قالیشویی) توسط برخی افراد با حاشیه سازی و شایعه پراکنی همراه شد.

♦️از این رو اداره روابط عمومی شهرداری ساوه بنا بر وظیفه خود جهت تنویر افکار عمومی این موضوع را پیگیری کرده و به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که یکی از روش های ساخت وساز در باغات حاشیه شهر همواره این  بوده که برخی افراد سوجو ضمن توافق با مالکان این باغات  که هنوز اقدامی در جهت ساخت بنا در آنها انجام نشده است این تخلف را عهده دار  و اقدام به ساخت بناهای غیرمجاز با روش های مختلف می کنند و با موضع گیری علیه ماموران اجرائیات شهرداری، مانع انجام وظیفه می شوند.

♦️ لذا بر اساس بررسی های انجام شده افراد مذکور نیز  از اشخاص شناسایی شده قاچاق ساز مناطق حاشیه شهر بودند که در 20 آبان ماه علیرغم تذکرات ماموران اجرائیات اقدام به نصب اسکلت فلزی جهت احداث ملک تجاری در منطقه قالیشویی  کردند و پس از اجرای وظیفه قانونی  توسط نیروهای اجرائیات شهرداری دو نفر از آنان در حضور ماموران انتظامی اقدام به خودزنی کرده  و ماموران انتظامی نیز مانع از این اقدام آنان می شوند.

♦️لازم به ذکر است که این افراد هیچ گونه درگیری با نیروهای اجرائیات شهرداری نداشته اند و پس از این جو سازی هدایت شده در جهت  تشویش اذهان عمومی که در حضور ماموران انتظامی انجام شد، متواری گردیده اند که با پیگیری های قضایی حکم بازداشت این دو نفر صادر شد.    

♦️این افراد در این برنامه هدایت شده همچنین اقدام به تهیه فیلم جهت شبکه های معاند نموده و متاسفانه برخی افراد  شناسایی شده در فضای مجازی شهر نیز به این اقدام غیرقانونی دامن زدند، بطوری که در این شایعه پراکنی حتی کشته شدن یک فرد در زیر آوار، تخریب خانه و ...  نیز مطرح گردید اما بر اساس تصاویر این ملک اصلا بنا نبوده و در مرحله نصب اسکلت قرار داشته است.

♦️شهرداری ساوه از تمام ظرفیت حقوقی خود در انجام وظیفه قانونی در راستای مدیریت شهر بهره می گیرد و در مقابل سوء استفاده افراد سودجو ایستاده است و هم اینک طرح دعوا در مورد این رخداد در مراجع قضایی با جدیت در حال پیگیری است.

♦️همچنین افرادی که در فضای مجازی به حمایت از این افراد سودجود دامن می زنند نیز رصد و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.
این در حالی است که شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه طی سه سال گذشته نهایت ملایمت را نسبت به نیازمندان واقعی مسکن در مناطق حاشیه شهر داشته و با در نظر گرفتن جمیع شرایط فعلی کشور و مشکلات و نیاز  مردم بی سرپناه، نهایت همکاری را برای خانه دار شدن اقشار ضعیف به کار گرفته است.
برگزاری هفتگی ملاقات های مردمی و حضور شخصی هر هفته مهندس حسینی شهردار ساوه در نقاط مختلف شهر از جمله مناطق حاشیه نشین گواه این امر است.

♦️شهرداری ساوه بر اساس وظیفه قانونی خود با اقتدار در مقابل سوء استفاده سوداگران و افراد سوجو ایستاده و برخورد قانونی را اعمال می کند و به شهروندان عزیز اطمینان می دهیم که این موضوع بیشتر یک جریان ساختگی بود که توسط گروهی که مقاصد خاص را دنبال می کنند ایجاد شد و یقینا برخورد قانونی لازم با آنان صورت خواهد گرفت.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0