بسطام:
خبر
بیش از ۵۰ درصد معابرساوه تحت پوشش آسفالت قرار گرفته است

بسطام:

 بیش از ۵۰ درصد معابرساوه تحت پوشش آسفالت قرار گرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: بیش از 50 درصد از معابر سطح شهرطی دو سال گذشته تحت پوشش آسفالت قرار گرفته است.

به گزارش نارستان، علی بسطام در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته ساوه بیان داشت: آنچه در مدیریت شهری قم می‌خورد حاصل تصمیم گیری ها در جهت توسعه شهر است و بنده به نیابت از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و کارکنان شهرداری بخشی از این خدمات را برای مردم عزیز بازگو می کنم.

وی ادامه داد: قانونگذار بیش از ۴۵۰ وظیفه برای شهرداری پیش بینی کرده که برخی از این وظایف مستقیم و بخشی دیگر نیز در راستای همکاری‌های بین بخشی است اما در کل مدیریت شهری بیشترین وظیفه را در بین دستگاه‌ها و ادارات خدمات رسان در کشور دارد.

وی تصریح کرد: این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مسئولان نظام در بین مردم حضور دارند و به سخنان و مشکلات مردم گوش می‌دهند و شورای اسلامی شهر چون خاستگاه مردمی دارد در دسترس‌ترین مسئولان در بین مردم هستند و حرف‌ها و خواسته های مردم را می‌شنوند و بازخوردهای آن را به مسئولین ذیربط انتقال می‌دهند.

بسطام در ادامه به تشریح بخشی از اقدامات و عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در دوره ششم پرداخت و گفت: در دوره ششم بیش از 100 دستگاه ماشین آلات  سنگین در حوزه عمران در راستای اجرای پروژه ها و آبادانی شهر خریداری شده است.

وی خرید نردبان آتش نشانی 56 متری جهت پوشش حوادث احتمالی در ساختمان های بلند مرتبه را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: جهت خرید این نردبان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تا یک ماه آینده تحویل شهرداری خواهد شد.

وی همچنین از خرید و تملک ۱۰۰ ملک طی این مدت جهت رفع گره‌های ترافیکی شهر خبر داد و یادآور شد: این املاک سال‌ها بود که در برنامه شهرداری قرار داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته در این دوره جهت رفاه حال شهروندان تملک و این معابر بازگشایی شدند.

بسطام در ادامه احداث ۱۰ پارک محله‌ای به مساحت ۱۵ هکتار با هدف افزایش سرانه فضای سبز را از دیگر اقدامات عنوان کرد و اظهارداشت: هم اینک شهر ساوه دارای ۳۵۰ هکتار فضای سبز است که سرانه هر نفر ۱۳ و نیم متر مربع می باشد و ما تلاش می‌کنیم این سرانه را افزایش دهیم.

 وی ساخت و راه اندازی یک کارخانه آسفالت و خرید یک دستگاه سنگ شکن جهت تولید بیس در معدن رنگرز و اصلاح میادین و بلوارهای سطح شهر را از دیگر اقدامات مدیریت شهری برشمرد.

بسطام تصریح کرد: کمربندی شرق ساوه نیز هم اینک با تمام توان در حال تکمیل است و  تا پایان سال با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت که با بهره برداری از آن بخشی از مشکلات ترافیکی شهر مرتفع خواهد شد.

وی احداث استخرچند منظوره نشاط در پارک بسیج ۲ با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و ساخت سالن ورزشی چند منظوره در محله عباس آباد را از دیگر اقدامات مدیریت شهری ساوه عنوان کرد.

بسطام همچنین مشارکت در ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی جهت جلوگیری از خام فروشی زمین های شهرداری و مشارکت در تامین مسکن مورد نیاز در شهر را از دیگر اقدامات شهرداری ساوه برشمرد.

به گفته وی، مشارکت در ساخت مجتمع تجاری ترنج، ساماندهی و نگهداری پارک‌ها، افزایش روشنایی سطح شهر و ادامه عملیات تکمیل شهرک صنوف مزاحم به مساحت ۵۰ هکتار از دیگر اقدامات مدیریت شهری دوره ششم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه ، جدول گذاری و آسفالت ۱۱۰ کیلومتر معابر خاکی سطح شهر و حمل و اجرای ۱۵۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۵۰ درصد معابر سطح شهر تحت پوشش آسفالت قرار گرفته است.

 وی همچنین اجرای دیوار ساحلی جهت مهار سیلاب ها،  رنگ آمیزی جداول بطول ۴۰۰ کیلومتر، احداث ساختمان آتش نشانی شماره ۵، برگزار یادواره‌های مختلف شهدا ، نامگذاری بلوار شهید رئیسی، کلنگ زنی بوستان شهدای خدمت و برگزاری ۱۰۰ برنامه شاد و مفرح در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر را از دیگر اقدامات عنون کرد.

بسطام ابراز داشت: مدیریت شهری ساوه همچنین از ۲۷ رشته ورزشی در راستای توجه به امور ورزشی نوجوانان و جوانان و فعالیت‌های اجتماعی حمایت می کند که در راس آن تیم فوتسال شهرداری ساوه قرار دارد.

وی مشارکت در برگزاری جشنواره انار، خرید 5 دستگاه موتور سیکلت آتش نشانی و جمع آوری روزانه ۱۴۰ تن زباله از سطح شهر را از دیگر وظایف و اقدامات عنوان کرد.

وی در ادامه به بخشی از برنامه‌های پیش روی شهرداری ساوه اشاره کرد و ابراز داشت: طرح احداث تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی با اعتبار اولیه ۷۰۰ میلیارد تومان، احداث پارک بانوان شماره 2 و سالن آمفی تئاتر در بوستان فدک، احداث پارکینگ طبقاتی و۵ پارک محله ای تا پایان سال،  احداث زیرگذر ۷ تیر در شهرک فجر، اصلاح هندسی میدان میدان شهرداری، احداث لندفیل فنی مهندسی، ایمن سازی بلوارهای سطح شهر و احداث پیست دوچرخه سواری بخشی از پروژه های پیش بینی شده شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه است.

بسطام در پایان افزود: این بخشی از اقدامات مدیریت شهری ساوه در دوره ششم بوده و از شما مردم عزیز می‌خواهم به منظور توسعه و بالندگی شهر از انتقادات و پیشنهادات سازنده خود در راستای کمک به پیشرفت ساوه شورای اسلامی شهر و شهرداری را یاری دهید زیرا با مشارکت شما مردم ما خادمان می توانیم بهتر به وظایف خود عمل کنیم.

 وی در پایان از حمایت و همکاری های مجموعه فرمانداری، نماینده شهرستان، امام جمعه، دستگاه قضایی و مسئولان استانی با مجموعه مدیریت شهری ساوه قدردانی کرد.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0