همایش روز جهانی بدون خودرو در ساوه برگزار شد
همایش روز جهانی بدون خودرو گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس با شعار "با دوچرخه‌سواری یا پیاده گذر خواهیم کرد" در دریاچه تفریحی ساوه برگزار شد.
براساس این گزارش، مهندس سیدمهدی حسینی شهردار ساوه، در همایش بزرگ روز جهانی بدون خودرو اظهار کرد: دوچرخه‌سواری علاوه بر اینکه موجب نشاط و سرزندگی شهروندان می‌شود، بهترین جایگزین برای وسایط نقلیه شامل موتورسیکلت و خودرو است.
وی به موانع پیش روی توسعه دوچرخه سواری در سطح شهر اشاره کرد و افزود: برخی از این موانع توسط مجموعه مدیریت شهری با بهسازی و نوسازی معابر شهری برطرف می‌شود و با ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری یا همان مسیر سلامت می‌توان منجر به توسعه این ورزش شد.
شهردار ساوه تصریح کرد: تقویت فرهنگ دوچرخه سواری نیز با مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد و باید توجه ویژه‌ای داشت تا برای هر کار جزئی از خودرو یا موتورسیکلت استفاده نشود. در دهه های گذشته کارهای روزمره مردم توسط دوچرخه انجام می‌شد اما متاسفانه امروز برای کوچکترین کارهای روزانه از خودرو استفاده می‌شود که علاوه بر ایجاد آلودگی شهری مشکلات ترافیکی نیز بوجود خواهد آورد و هزینه بالایی در نتیجه تردد خودرو برای حفظ و احداث معابر ایجاد خواهد کرد.
وی خواستار احیای فرهنگ دوچرخه سواری در سطح شهر شد و  تصریح کرد: از آنجاکه خرید وسایط نقلیه عمومی نظیر اتوبوس بار مالی زیادی را به مجموعه مدیریت شهری تحمیل می کند و با محدودیت منابع مالی شهرداری‌ها خرید و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی دشوار شده است لذا از شهروندان درخواست می‌شود از دوچرخه به عنوان بهترین وسیله نقلیه حمل‌ونقل شهری برای تردد استفاده کنند.
در ادامه رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساوه نیز گفت: احداث مسیر دوچرخه سواری تحت عنوان مسیر سلامت در یکی از معابر شهری ساوه از جمله پیشنهاداتی بود که در سال گذشته و در همایش دوچرخه سواری مطرح شد و اجرایی شدن آن تاکنون عملیاتی نشده است.
علی اصغر آرمیده افزود: تلاش خواهیم کرد تا با اخذ مجوز و مصوبه شورای اسلامی شهر و حمایت شهرداری بتوانیم این خواسته شهر و دوچرخه سواران را در یکی از مسیرهای کم تردد شهری احداث کنیم تا علاوه بر احیای فرهنگ دوچرخه سواری علاقمندان به این ورزش با ایمنی کامل تردد کنند.
وی تصریح کرد: مهمترین عامل توسعه و تقویت فرهنگ دوچرخه سواری ایجاد معابر ایمن و ایجاد زیرساخت مناسب است که در آینده نزدیک مسیرهای ایمن ویژه دوچرخه در شهر احداث می‌شود.
گفتنی است دوچرخه سواران ساوجی به مناسبت روز جهانی بدون خودرو در همایش سه شنبه‌های بدون خودرو مسیر میدان امام خمینی(ره) تا دریاچه تفریحی ساوه را رکاب زدند.
در این آئین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از پیشکسوتان ورزش دوچرخه سواری ساوه و شرکت کنندگان در این همایش تجلیل بعمل آمد.
۲۲ سپتامبر بعنوان روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است و  امسال با پویش سه شنبه‌های بدون خودرو که در ایران چند سال است با هدف سلامتی جامعه و ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک برگزار می‌شود، تقارن پیدا کرده است.
این پویش افزون بر سه سال است که در ساوه با هدف ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی در شهروندان، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، صرفه‌جویی اقتصادی خانواده و جامعه در مصرف سوخت، کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا و کاهش خودروهای تک‌سرنشین اجرایی می‌شود.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0