تلاش شهرداری ساوه در شرایط دشوار اقتصادی

تلاش شهرداری ساوه در شرایط دشوار اقتصادی

بیش از 30 درصد از 100 کیلومتر معابر خاکی شهر ساوه در شرایط دشوار اقتصادی شهرداری زیرسازی و آسفالت شد

مهندس "محمد حسن افشاری" معاونت عمرانی شهردار ساوه در گفت و گو با نارستان ضمن اشاره به این مطلب، بیان داشت: از ابتدای سال جاری با مشارکت ستاد ملی بازآفرینی که با هدف توانمند سازی سکونتگاههای غیر رسمی (حاشیه نشینی) فعالیت خود را آغاز نموده است، عملیات ساماندهی هشت منطقه حاشیه نشین ساوه شامل مناطق یاقوت آباد، عباس آباد، امین آباد، فانوس آباد، بهزیستی، سورکان، منبع آب، قالیشویی جزء مناطق هدف شهرداری قرار گرفت .

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت در این مناطق در حال اجرا می باشد، افزود: هم اینک منطقه قالیشویی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، یاقوت آباد 30 درصد، بهزیستی، سورکان و منبع آب بیش از 70 درصد و امین آباد 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام می باشند .

افشاری با بیان اینکه ساماندهی مناطق حاشیه نشین ساوه نیازمند اعتبارات زیاد می باشد، ادامه داد: همچنین طرح اولیه برای شروع عملیات ساماندهی دو منطقه عباس آباد و فانوس آباد در حال تهیه  می باشد و عملیات اجرایی این دو محله حاشیه نشین در هفته دولت آغاز خواهد شد .

به گفته وی، بر اساس برآورد اولیه اعتبار لازم برای ساماندهی منطقه عباس آباد سه میلیارد تومان و منطقه فانوس آباد 600 میلیون تومان می باشد که 50 درصد آن توسط شهرداری و 50 درصد توسط ستاد بازآفرینی تامین خواهد شد .

وی تصریح کرد: در سال 96 بر اساس برآورد کارشناسان شهرداری بیش از 100 کیلومتر معبر خاکی در سطح شهر شناسایی شد که با برنامه ریزی شهردار توانمند و حمایت شورای اسلامی شهر با کمک اعتبارات ستاد بازآفرینی توانستیم تاکنون بیش از 30 کیلومتر از این معابر را زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت کنیم و امیدواریم که این میزان تا پایان سال به بیش از 50 کیلومتر برسد .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0