فرماندار ساوه:
همه شهرداری ها موظف به رعایت مسائل زیست محیطی هستند

فرماندار ساوه:

همه شهرداری ها موظف به رعایت مسائل زیست محیطی هستند

به گزارش نارستان، کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ساوه به ریاست بهاروند معاون استاندار و فرماندار، مهندس حسینی شهردار، معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه و سایر اعضای کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد .

فرماندار ساوه در این جلسه بیان داشت: طرح تجمیع مراکز دفع و جمع‌آوری پسماندها در کشور و به تبع آن استان مرکزی با هدف مدیریت مناسب تر پسماندهای شهری و روستایی انجام می شود و باتوجه به اینکه استان مرکزی دارای ۷۵۲ روستای کوچک و بزرگ و تعدادی شهر بزرگ است، تعداد چهار مرکز سایت پسماند برای این منظور در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد:  بر اساس طرح مصوب شده ، پسماند روستاها در شهرهای اطراف آنها جمع‌آوری و سپس به سایت‌های پسماند اصلی منتقل می شود، همچنین دو شهر اراک و ساوه به‌عنوان اصلی‌ترین سایت های جمع آوری و دفع پسماند در استان مرکزی محسوب می‌شوند .

بهاروند با بیان اینکه مدیریت صحیح پسماند در حفظ محیط زیست شهری نقش آفرین است، افزود: شهرداری موثر‌ترین دستگاه و مجموعه‌ای است که می‌تواند به حفظ محیط زیست شهر کمک کند و شرط آن لحاظ کردن مسائل زیست محیطی در همه فعالیت‌ها است .

در این جلسه مقرر شد در راستای اجرای طرح تجمیع پسماندهای شهرستان به مرکز ساوه، یک مرکز تجمیع برای پسماندهای بخش نوبران به مساحت دو هکتار در شهر غرق آباد پیش بینی و سپس این زباله ها به شهرک بازیافت ساوه منتقل شود .

در ادامه این جلسه نحوه واگذاری زمین، تهیه نقشه، جاده دسترسی و تامین منابع مالی مورد بررسی قرار گرفت .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0