گازگرفتگی جان یك نفر را در ساوه گرفت

گازگرفتگی جان  یک نفر  را در ساوه گرفت

 

احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه گفت: ساعت 7 و 25 دقیقه صبح امروز (‌شنبه) به دنبال کسب خبری مبنی بر گاز گرفتگی در بلوار شهید بهشتی شهر، نیروهای امدادی به محل اعزام شدند که  با بررسی‌های اولیه مشخص شد یک زن و مرد دچار گاز گرفتگی شدند و مرد جوان به علت شدت مسمومیت، فوت شده است .

وی با اشاره به سرمای هوا و لزوم توجه به نکات ایمنی در این دوره فصل سرد، بیان داشت: مردم باید با رعایت نکات ایمنی در فصل سرما حوادث را از خود دور کنند زیرا هر سال با آغاز فصل سرد سال، بر اثر بی‌ احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به‌ویژه بخاری و آب‌ گرم‌ کن، عده‌ ای از هموطنان دچار حادثه می‌ شوند .

احمدی از جمله عوامل بروز حوادث را عدم نصب دودکش استاندارد برای هر وسیله گاز سوز، باز نبودن مسیر دودکش یا نداشتن کلاهک H در بالای پشت‌ بام، تهویه‌ی نامناسب منزل، استفاده از اجاق خوراک‌ پزی برای گرمایش، استفاده از بخاری‌ های تبدیلی و غیراستاندارد برای گرمایش و نصب وسایل گرمازا در حمام دانست .

وی ادامه داد: وسایل گازسوز برای سوختن، نیاز به هوا و اکسیژن کافی دارند؛ بنابراین، باید زیر درب اصلی ساختمان و زیر درب اتاق‌ها باز باشد تا تهویه‌ی هوا به راحتی انجام و تناسب سوختن گاز و اکسیژن برقرار شود .

احمدی  افزود: تست مکش دودکش ها قبل از نصب لوله دودکش بخاری ضروری می باشد این کار ساده را می توانید با روشن کردن یک تکه روزنامه و قرار دادن آن روبروی لوله دودکش انجام دهید در صورتیکه دودکش بخاری درست کار کند باید شعله آتش را به سمت خود بکشاند و لازم به یادآوری است شاید دودکش شما سال پیش درست سرویس داده باشد ولی این ملاک نیست .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0