تقدیر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مركزی از مركز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری ساوه

تقدیر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری ساوه

به گزارش نارستان، "نبی اله شاه محمدی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی درکارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه دهیاران بخش نوبران و مرکزی ساوه که در محل فرمانداری برگزار شد با اهدای لوح از فعالیت مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری ساوه تقدیر کرد.

وی در این  کارگاه آموزشی  با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان نخستین اولویت در بین پنج اولویت در حوزه آسیب های اجتماعی در دستور کار نظام قرار دارد، گفت: اعتیاد به مواد مخدر از جمله مهمترین آسیب هاست که مقام معظم رهبری نیز مبارزه با این بلای خانمانسوز را اولویت نخست کشور دانستند .

شاه محمدی با اشاره به آمار معتادان شناسایی شده در سطح استان مرکزی بیان داشت: بنا بر آمار رسمی از مجموع جمعیت استان نزدیک به 30 هزار نفر معتاد شناسایی شده اند که از این میزان یعنی بیش از سه هزار نفر و به عبارتی 10 درصد جمعیت معتادین استان را زنان تشکیل می دهند .

وی به شیب تند افزایش آمار معتادان استان مرکزی بویژه زنان اشاره کرد و تصریح کرد: از این رو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی برنامه ای را در دستور کار قرار دارد تا با ورود به لایه های پائین دستی بویژه در روستاها و استفاده از ظرفیت دهیاران به عنوان نمایندگان دولت کار مبارزه با مواد مخدر را به جد دنبال کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به حساسیت های ویژه ای که شهرستان ساوه در حوزه مواد مخدر به دلیل مهاجرپذیر بودن، تنوع اقوام و قرار گرفتن در جاده ترانزیت دارد، افزود: این ویژگی ها در کنار هم قرار گرفتند تا شهرستان ساوه به عنوان یکی از نقاطی که آلودگی زیادی به مواد مخدر دارد مطرح شود.

وی در پایان با بیان این مطلب که مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری ساوه نقش موثری در جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب و پیشگیری از آسیب ها در این شهرستان داشته است با اهدای لوح از تلاش های این مرکز تقدیر کرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0